met video’s

Vijfde speelavond Proxsys Cup: SVW eerste kwartfinalist, titelverdediger GJS mag in de wachtkamer nog hopen

Wedstrijdverslagen Fotoseries Proxsys Cup 4.159 keer gelezen

GORINCHEM/REGIO • SVW heeft zich zaterdagavond als eerste geplaatst voor de kwartfinales van het zaalvoetbaltoernooi om de Proxsys Cup. Titelverdediger GJS rechtte de rug tegen LRC Leerdam (4-2) en zou als nummer twee van poule A zomaar nog eens mee kunnen glippen naar de laatste acht.

In poule E won Schelluinen met 6-4 van Woudrichem. Damien de Jong, Rida Assaban en Kenny Lagendijk waren alledrie tweemaal trefzeker. Voor Woudrichem prikte Tim Saamen er twee binnen. Schelluinen mag nog hopen op de kwartfinale, voor Woudrichem zal het heel lastig worden om nog van de laatste plaats in de poule af te komen.

Stand poule E
1. Sleeuwijk, 2-6 (11-6)
2. Sliedrecht, 2-3 (13-10)
3. Schelluinen, 2-3 (9-8)
4. Woudrichem, 2-0 (7-16)

Goal vanaf eigen helft
SV Meerkerk kwam in poule F dankzij goals van Leon de Leeuw en Floren Streefkerk op 2-1 tegen Raptim, maar kon die voorsprong niet vasthouden. Onder meer door twee doelpunten van Anouar Boutachkourt werd het alsnog 4-1 voor de ploeg die Mohamed ‘Boukie’ Boukrouche, die zelf ook een keer scoorde.

ASV Arkel zag VVAC -dat veel georganiseerder speelde dan twee dagen geleden- op een 1-0 voorsprong komen door Wilco Slob, maar schrok daar niet van. Tot 3-2 bleef het spannend, daarna sloeg Arkel toe door onder meer tweemaal Remie Schuurman, waaronder een fraaie goal van eigen helft.

Arkel en Raptim gaan woensdag 3 januari strijden om de poulewinst, waarbij de kans levensgroot is dat beide ploegen doorgaan.

Stand poule F
1. ASV Arkel, 2-6 (12-2)
2. Raptim, 2-6 (11-2)
3. SV Meerkerk, 2-0 (2-10)
4. VVAC, 2-0 (2-13)

LRC sneuvelt
Op voorhand was poule A de ‘groep des doods’, waarin zomaar twee favorieten zouden kunnen sneuvelen. Voor LRC was dat het geval. De Leerdammers gingen met 4-2 onderuit tegen GJS. De titelverdediger zag Rob van den Boom, Quincy Bartens, Ben Vissers en Guus Houdkamp scoren en zit nu in de wachtkamer om als één van de twee beste nummers twee nog aan te schuiven bij de laatste acht. Onmogelijk is dat gezien de standen in de andere poules zeker niet.

SVW is als eerste ploeg al zeker van de kwartfinale. De streepjes wonnen met 5-2 van SteDoCo, dat zich kranig weerde, uit een door Wesley van Butselaar benutte strafschop op 1-0 kwam en bij die stand ook nog hard de onderkant van de lat raakte. Na rust nam SVW alsnog afstand. Jamiro Libretto maakte twee van de vijf Gorinchemse treffers.

Eindstand poule A
1. SVW, 3-7 (12-6)
2. GJS, 3-6 (12-6)
3. LRC Leerdam, 3-4 (10-7)
4. SteDoCo, 3-0 (2-17)

• GJS - LRC (4-2).
Schelluinen - Woudrichem (Proxsys Cup)
• Raptim - SV Meerkerk.
Meerkerk - Raptim (Proxsys Cup)
• VVAC - ASV Arkel (2-6).
• GJS - LRC (4-2).
VVAC - Arkel (Proxsys Cup)
• SVW - SteDoCo (5-2).
GJS - LRC (Proxsys Cup)